Hoe werken we bij Tom in de buurt?
Wat gebeurt er als je contact opgenomen hebt met Tom in de buurt?
Heb je contact opgenomen met Tom in de buurt voor een vraag? Dan kom je in contact met de host van Tom in de buurt. Is er meer hulp nodig? Dan krijg je een gesprek met een casemanager of Wmo-adviseur. We noemen dat gesprek een leefgesprek.
Je eerste gesprekken bij Tom in de buurt
De medewerker van Tom spreekt met jou over jouw situatie, eventueel met andere betrokken hulpverleners. Je mag altijd iemand meenemen naar het gesprek. We kijken waarmee je het beste geholpen bent – tijdelijk, of voor een langere periode. Dan regelt Tom dat er hulp komt, vertelt waar je hulp in de wijk kunt vinden, of onderzoekt of er een Wmo-voorziening voor jou is.
Positieve Gezondheid
In de gesprekken met jou werken we volgens het gedachtegoed van Positieve Gezondheid. We bekijken niet alleen jouw probleem, maar bekijken vooral ook wat er wél goed gaat. Hierdoor leggen we de focus op jouw veerkracht, in plaats van op het probleem.
1Huishouden1Plan1Regisseur
Is in het leefgesprek besloten dat Tom in de buurt je kan helpen? Dan komen jij, eventueel familieleden, vrienden (je netwerk) en hulpverleners samen om een plan te maken. Dat plan heet 1Huishouden1Plan1Regisseur.
In dat plan staat wat goed gaat, welke zorgen er zijn en maken jullie afspraken om de zorgen te verminderen. Wanneer je samenleeft met gezinsleden (de mensen in jouw huishouden), wordt het plan voor het gezin gemaakt.
Gedragscode Tom in de buurt
Tom in de buurt spant zich in voor goede ondersteuning aan onze klanten, een veilig arbeidsklimaat voor onze medewerkers en een veilige omgeving voor onze vrijwilligers en bezoekers. Om dat te kunnen realiseren heeft Tom in de buurt deze gedragscode opgesteld.